06 October 2008

05.10.08 - Batam and Thaksin

pagi ni aku set nak makan sarapan di Burger King pula...
Breakfast King Meal. terasa best gila. lalalalalala


nenek tak masak lagi, cuma goreng Kepak Ayam yang sedap nak mampus. (i swear) cukup rempah ratus dan rasa ketumbar jintan yang paling ketara. aku makan 2 potong dan bergegas keluar. aku nak pergi jemput orang jauh.



dalam keadaan ngantuk sampai tertidur di dalam ferry, akhirnya aku sampai di Batam untuk menjemput Zerr. motif berulang alik? aku sendiri tak tahu. (aahaks)

waktu sampai di HarbourBay aku tiba-tiba aku rasa dan jadi tak tentu arah (panic at the disco). apakan tidak, aku lihat di papan layar yang tinggal hanya ada last ferry, jam 2140wib. matilah anak ayam. macam mana aku nak masuk kerja malam ni? Zerr pun tiba-tiba muncul dari belakang. doa punya doa.. akhirnya di-makbulkan. kata pegawai yang bertugas masih ada tempat kosong tapi ferry itu berangkat sebentar lagi, jam 1830wib... sebentar lagipun sebentar lagi lah... nampak gaya aku akan naik ferry yang sama tadi, WaveMaster 5. it's ok as long there is a ferry. ya tidak? (jawapannya pastilah YA)


setelah merasa lega barulah aku decide nak minum Kopi O' di WafflesTown. tenang sikit otak yang bilau dan sasau. Zerr pun sempat makan Nasi Kuning.


di dalam ferry Zerr berikan aku kejutan hadiah 'belated birthday'. it's a book, judul buku itu... "Banci Kalap" karya Nuril Basri. terima kasih Zerr. baru beberapa muka surat aku baca aku dah hook dah. tersongih-songih aku di buatnya. maybe this was the best gift ever on my birthday. happy!


sesampai kami di Singapore, apa lagi makan lah. aku lapar benor. aku ajak Zerr ke Seah Im Food Centre. terasa nak makan di gerai Thaksin Beef Noodle. aku pesan 2mangkuk Beef Noodle (bee hoon) Super. memang tak rugi. Zerr tak terhabis makan. so apa lagi sisa yang banyak itu dibungkus bawa pulang. smile. **aku senyap-senyap makan dan habis juga semangkuk yang penuh - senang hati dech.




selepas makan aku hantar Zerr ke tempat pilihan dia, rumah Bu Kost Julie. ok, naik bus service 100.

di office pula aku terima lagi satu belated birthday gift berupa NTUC voucher seperti yang aku idamkan (sebenarnya aku yang minta, kalau dapat hadiah nak NTUC voucher )


to Ms Susan, Encik Rizwan, Abang Samm, Bro Steve & Sabery. thank you so much!! **for the birthday gift

No comments: